banner

ECHA SŁOWIAŃSKICH ŚCIEŻEK (304  odsłon)

TEXT

Wystawa malarstwa

Joanna Adamczuk

JOANNA ADAMCZUK


Urodzona w Wałbrzychu, mieszka i tworzy w Monachium oraz w Sosnówce koło Jeleniej Góry. Absolwentka Politechniki Wrocławskiej. Studiowała rysunek i malarstwo w
Neue Kunstschule w Zurychu. Członek Stowarzyszenia Artystów Karkonoszy i Gór Izerskich „Nowy Młyn" Kolonia Artystyczna - Muzeum Karkonoskie Dom Carla i Gerharda Hauptmannów w Szklarskiej Porębie oraz Grupy Artystycznej Π-ART - przy Piechowickim Ośrodku Kultury w Piechowicach.
Zajmuje się malarstwem olejnym, akwarelą i pastelą.

„Malarstwo Elżbiety Wiśniewskiej. Zapisy kontaktów z naturą” (257  odsłon)

TEXT

Wystawa malarstwa

Elżbieta Wiśniewska Elżbieta Wiśniewska - studia i dyplom na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Studia podyplomowe na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Animator kultury artystycznej. Kurator ogólnopolskich konkursów i wystaw, m.in.: Ogólnopolskie konkursy i wystawy „Impresje Polskie" im. Bronisława Jamontta. Członkini Ekologicznego Stowarzyszenia Środowisk Twórczych EKOART w Poznaniu, Stowarzyszenia Marynistów Polskich Oddział w Poznaniu, Związku Polskich Artystów Plastyków Oddział w Toruniu i Stowarzyszenia Historyków Sztuki Oddział w Toruniu. Członkini Zespołu redagującego, Aspekty Filozoficzno-Prozatorskie, Inowrocław.

„Pod pozorem codzienności” (156  odsłon)

TEXT

Wystawa malarstwa

Edward Szutter Edward Szutter - urodzony w 1957 w Bolesławcu Śląskim. Członek ZPAP. Brał udział w 75 ogólnopolskich i międzynarodowych wystawach malarstwa. Miał 32 wystawy indywidualne. Zajmuje się również monumentalnym malarstwem ściennym i projektowaniem witraży. Piętnastokrotnie nagradzany na ogólnopolskich wystawach malarstwa.

„...Edward Szutter z wnikliwością cichego obserwatora wgryza się i drąży materię starych  przedmiotów, jakichś skorodowanych blach, spróchniałych belek, pogniecionych puszek i zmiętych papierów. To wszystko, co człowiek i jego cywilizacja uznaje za zbyteczne i niepotrzebne, pod pędzlem Edwarda Szuttera odradza się, przeistacza w nową jakość. Zużyte sprzęty, z których zdjęto uciążliwy obowiązek doczesnej użyteczności nabierają metafizycznego znaczenia i biorą udział w jakimś ponadczasowym spektaklu. Przedmioty zamieniają się w rekwizyty; oplata je aura głębokiego spokoju, jakiejś uroczystej ceremonii trwania poza czasem, a nad wszystkim unosi się nieokreślony, poetycki nastrój metaforycznego uogólnienia....
Wielką zaletą tego malarstwa jest rzetelność warsztatowa oraz to, co nazywa się stylistyką, pismem malarskim i niepowtarzalnym sposobem kreacji, o wyjątkowym indywidualnym pięknie. Przy całej rzeczowości i obiektywizmie autora, jego obrazy zawierają nutę liryczną, która jest tym subtelniejsza, że niewspiera ją żadna ludzka fabuła.Dyskretna emocja zawarta jest w samym motywie i w doborze środków malarskich: podziale płaszczyzny, rozłożeniu świateł i cieni, walorów i stłumionych jakości barwnych. Malarstwo nie nosi piętna zimnej, hiperrealistycznej sztywności i wylizania. Tkanka obrazu jest bardzo urozmaicona: przecierki, laserunki, zgrubienia faktury w zależności od fragmenty powierzchni są traktowane inaczej, zależnie od wymagań ekspresji, sugerują wrażenia dotykowe i smakowe: i ciepło i chłód, twardość i miękkość, chropowatość muru i śliską gładkość emalii. Jeśli istnieje tutaj rygor konstrukcyjny i jakaś geometryczność szkieletu, to malarz nigdy nie ujawnia tego w sposób ostentacyjny i zabieg jest rezultatem intuicyjnego poczucia ładu niż spekulacji...
Wcześniej pojawiały się w jego twórczości tematy związane z malarstwem figuratywnym, szczególnie postacią kobiety, obrazy symboliczne oraz inspirowane literackimi archetypami. Pojawiają się także, choć nie często, pejzaże. Dziś najważniejszym wątkiem zostaje bez wątpienia martwa natura - owa pierwsza dama malarstwa, która u Edwarda Szuttera ma w sobie coś z klimatu zapomnianej teatralnej dekoracji, sennego marzenia i po trosze strychowego zakamarku..."
Michał Baca
- artysta malarz, krytyk sztuki


„Rzeźba i malarstwo” (137  odsłon)

TEXT

wystawa rzeźby i malarstwa

Jan Superson

Jan Superson - artysta rzeźbiarz - urodził się w 1955 roku w Grzęsce na podkarpaciu. Studiował na Wydziale Rzeźby w ASP w Krakowie pod kierunkiem prof. Mariana Koniecznego. Tam też ukończył Studium Pedagogiczne.

 Bezpośrednio po studiach przyjechał do Jeleniej Góry i podjął pracę w Państwowym Liceum Sztuk Plast. w Cieplicach. Od 1997 do 2004 pełnił funkcję wicedyrektora. Jest twórcą wielu realizacji rzeźbiarskich w obiektach sakralnych i świeckich, tabilc pamiątkowych i medali. Jego realizacje: ołtarze, stacje drogi krzyżowej można spotkać w Świętoniowie, Grzęsce, Zagrodnie, Warszawie, Ożarowie Mazowieckim, Krzeszowie, Jeleniej Górze - w kaplicach na starym i nowym cmentarzu, w kościele Św. Wojciecha oraz Kościele Św. Jana Apostoła i Ewangelisty. Ostatnią realizacją jest rzeźba pt. WZLOT przy BWA w Jeleniej Górze.  


zaloguj

stałe formy pracy galeria promocje kalendarium iprez festiwale konkursy foto archiwum kontakt Teatr Maska scena profesjonalna ODk usługi ODK galeria hall strona główna